Sundhedstjek

Et årligt sundhedstjek betyder meget for at sikre din hunds sundhed og velbefindende. For den kan ikke selv sige, hvis den har ondt og noget er galt.

Dyrlæge Mai tjekker hundens tænder. Og det går som en leg.
I Hundeklinikken foregår sundhedstjek ofte nede på gulvet. Det er mere trygt for hunden. Ja, faktisk er det for hunde mere en leg end et dyrlægebesøg som for Manon, der her er til unghundetjek.

Mange lidelser kan opdages tidligt og dermed behandles mere effektivt, hvis man holder øje med dyrets helbred regelmæssigt. det giver også din hund den bedste livskvalitet.

Derfor anbefaler vi, at din hund kommer til et årligt sundhedstjek hos en dyrlæge.

Under et sundhedstjek undersøger vi din hund fra ende til anden, for at tjekke, at alt er, som det skal være.

1. Vi undersøger tænder og tandkød for at sikre, at din hund ikke har nogen tandsygdomme eller karies.
  2. Vi tjekker øjne, ører og hud for at sikre, at der ikke er infektioner eller andre problemer.
  3. Vi lytter til hjertet og lungerne for at sikre, at din hunds kredsløb og åndedræt er normale.
  4. Din hunds pels kigger vi på, for at sikre, at den er sund og glansfuld.
  5. Vi kigger efter lopper- og ormeangreb, da disse kan være skadelige for din hunds helbred.
  6. Også poter og drøjde og at din hunds bevægelser er normale og at der ikke er skader eller abnormiteter.
  7. Endeligt undersøger vi din hunds almene ve og vel for at sikre, at den er i god form og ikke har skjulte sygdomme eller lidelser.

Et sundhedstjek hos en dyrlæge kan stærkt anbefales og kan være afgørende for, at sikre din hunds velvære og livskvalitet.

Ta’ fat i os på klinikken eller kontakt os på telefon: 35 43 43 20 eller mail [email protected]

Og se da lige mere om skønne Manon her:

Læs mere om sundhedstjek på hjemmesiden: Vi med hund